Marthin Flokstra, Algemeen Directeur Schrijen-Lippertz

Marthin Flokstra, Algemeen Directeur Schrijen-Lippertz:

Schrijen-Lippertz staat al ruim 80 jaar bekend als betrouwbare drukkerij in Zuid-Limburg. Deze ervaren alleskunner levert een zeer breed dienstenpakket in de regio, maar ook online maatwerk in de BeNeLux. Als de standaard ISO-kwaliteit niet voldoende is gaat Schrijen-Lippertz “Voorbij de standaard”. Prachtige boeken bijvoorbeeld.
“Net als alle andere branches is de grafische sector sterk onderhevig aan allerlei factoren die vragen om innovatie en goed ondernemerschap”, vertelt Algemeen Directeur Marthin Flokstra. “Zeker in de drukkerswereld is het van belang voorop te lopen, of het nu om traditioneel offset drukwerk of om digitaal printen gaat. Eén ding is zeker, een drukkerij is een kapitaalsintensieve onderneming, waarin regelmatig investeringen gedaan moeten worden om de gewenste snelheden en kwaliteit te kunnen garanderen.”
“Via een kennis in mijn netwerkkring werd ik attent gemaakt op de mogelijkheid die Stichting Pilon bedrijven kan bieden. Ik heb direct contact opgenomen met de vraag wat zij voor onze organisatie zouden kunnen betekenen. Dit heeft geresulteerd in een samenwerking vanaf april 2015. Met een financiële ruimte van Pilon achter de hand hebben wij onze organisatie op diverse punten weten te verstevigen. Vanaf het eerste moment was er een chemie. Beide hebben wij de doelstelling om de productie en werkgelegenheid in Limburg te houden, met name gericht op MBO technisch opgeleid personeel, hetgeen ons al aardig is gelukt”, aldus een trotse Marthin.