Cor Maas & Ben van Mölken, Stalumex

Stalumex:

De afgelopen 15 jaar heeft Stalumex een enorme ontwikkeling doorgemaakt op het gebied van aluminium en staal voor ramen, deuren, kozijnen, (glas)daken en gevels. Stalumex produceert en monteert bij nieuwbouw-, renovatie-, restauratie-, service- en onderhoudsopdrachten. Dit doen zij grotendeels in de utiliteitsbouw en bedrijfsgebouwen, en in iets mindere mate voor de particuliere markt. “Met inmiddels meer dan 40 medewerkers, verdeeld over administratie, verkoop, productie en montage hebben we vorig jaar onze groei-ambities kunnen verwezenlijken, mede dankzij de hulp van Stichting Pilon”, aldus Cor Maas, mede-eigenaar van Stalumex. “Wij hebben met een stukje financiering het totale oppervlakte van ons bedrijfspand aan Wiebachstraat 65 in Kerkrade verdubbeld naar ongeveer 4000 m2, waarvan het merendeel productieruimte is.

Bovendien hebben wij ons machinepark kunnen uitbreiden met twee hoogwaardige CNC-machines. Met deze automatisering worden enerzijds veel manuren gespaard en bieden wij anderzijds in de nabewerking extra werk aan mensen, hetgeen wederom prima past in ons groeiscenario. Wij zijn dan ook telkens op zoek naar goede kwaliteitsmensen en ambiëren de grootste leverancier van Limburg zijn.”

Kwaliteit en service
“Dat wij voor kwaliteit en service staan, komt niet alleen tot uiting in onze gekwalificeerde mensen, maar tevens in de materiaalkeuze van het staal en aluminium die vanwege hun duurzaamheid aan de hoogste kwaliteitseisen voldoen. Wij dragen het VMRG-keurmerk (Vereniging Metalen Ramen en Gevelbranche), waaraan wij ieder jaar grondig worden getoetst. Een goede relatie met onze klanten en topservice zijn voor ons een vanzelfsprekendheid.”